.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تندیس تنديس محمود نامجو در رشت

تنديس مرحوم محمود نامجو به مناسبت بيست و يكمين سالگرد درگذشت اين قهرمان وزنه‌بردار نامي گيلان در رشت گلباران شد.

در مراسم گلباران تنديس مرحوم محمود نامجو، مسئولان استاني و اعضاي هيئت وزنه‌برداري گيلان حضور داشتند.
رئيس هيئت وزنه‌برداري گيلان بعد از ظهر امروز در حاشيه گلباران تنديس مرحوم نامجو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مرحوم محمود نامجو در سال 1297 هجري شمسي در محله استادسراي رشت به دنيا آمد و پس از كسب مقام‌هاي بسيار در وزنه‌برداري و چند رشته ديگر در ميادين ملي و بين‌المللي در روز 30 دي سال 1368 به دليل ابتلا به سرطان لوزالمعده دعوت حق را لبيك گفت.
محمود مباحي ادامه داد: مرحوم نامجو در مدت عمر ورزشي خود مقام‌هاي ملي و بين‌المللي بسياري به دست آورد كه كسب سه مدال طلا، يك مدال نقره و دو مدال برنز قهرماني وزنه‌برداري جهان، يك مدال نقره و يك مدال برنز المپيك و يك مدال طلا و يك مدال برنز بازي‌هاي آسيايي از جمله اين افتخارات است.
به گفته وي نامجو پهلوان پرآوازه ايران و جهان در سال 1318 براي نخستين بار در مسابقه‌هاي قهرماني كشور در رشته وزنه‌برداري در وزن 60 كيلوگرم شركت كرد و مقان نخست را به دست آورد.
مباحي افزود: اين قهرمان گيلاني نزديك به نيم قرن با پولادسرد در ميادين ملي و جهاني دست و پنجه نرم كرد و ثمره تلاش دراز مدت او درهم شكستن ركوردهاي جهاني و كسب 12 مدال افتخار آفرين مسابقات جهاني، المپيك و آسيايي براي ايران بود.
وي با اشاره به كسب مدال‌هاي مرحوم نامجو در ميادين وزنه‌برداري خاطرنشان كرد: نامجو در سه دوره پياپي از مسابقات جهاني وزنه‌برداري شامل سال 1949هلند، 1950 پاريس و 1951 ايتاليا مدال طلا را از آن خود كرد و در المپيك 1956 ملبورن نيز در سن 40 سالگي مدال برنز گرفت و در همان المپيك عنوان مقاوم‌ترين وزنه‌بردار جهان به وي اهدا شد.
به گفته مباحي نامجو نخستين ورزشكار قاره آسيا در كسب مدال طلاي جهاني وزنه‌برداري در 1949 هلند است و تا آن زمان هيچ ورزشكاري از قاره آسيا موفق نشده بود كه مدال طلاي رقابت‌هاي جهاني اين رشته را كسب كند.
وي اضافه كرد: مرحوم نامجو در بازي‌‌هاي آسيايي 1951 دهلي‌نو نيز نخستين وزنه‌بردار آسيايي بود كه توانست ركورد جهاني را ارتقا دهد و كسب اين مقام يكي ديگر از شگفتي‌هاي نامجو در سن 41 سالگي بود.
مرحوم محمود نامجو در دوران ورزشي خود موفق شد 32 بار ركورد جهان را ارتقا دهد كه اين نيز خود يك ركورد محسوب مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.